Amazon facturen versturen
Amazon facturatie
Verkoop je als 3rd party seller op Amazon? Dan maak je weliswaar gebruik van het platform Amazon, maar verkoop je het product zelf aan de eindklant. Amazon verstuurt dus, als je 3rd party seller bent, ook geen BTW-facturen naar klanten die jouw producten via Amazon kopen. Maar je klanten willen wel een factuur hebben. Als verkoper op Amazon ben je, als een klant daarom vraagt, verplicht om deze factuur te sturen. Dat zijn de regels van Amazon.
Maar het maken van Amazon facturen kan je veel tijd kosten.
- Ten eerste moet je de aanvragen voor facturen in de gaten houden, en wel elke dag. Je moet dus elke dag (7 dagen per week) kijken of je een aanvraag voor een Amazon factuur hebt binnengekregen. Want op aanvragen moet je snel reageren. Alleen al het in de gaten houden van aanvragen kost je elke dag tijd.
- Ten tweede moet je dus razendsnel reageren op aanvragen voor Amazon facturen. Beantwoord je een aanvraag niet snel genoeg? Dan straft Amazon je. Want Amazon wil dat de eindklant supertevreden is, en een lange wachttijd past daar niet bij. Het reageren op aanvragen kost je tijd.
- Tenslotte moet je de factuur ook daadwerkelijk maken en versturen. Ook hier ben je veel tijd aan kwijt.
Maak daarom gebruik van Amazon management door Amazon Expert. Dan nemen wij de facturatie uit handen. We zorgen ervoor dat al je klanten een factuur krijgen die aan alle wettelijke eisen, en de eisen van Amazon, voldoen.