Een product op Amazon plaatsen is niet zo moeilijk. Het eerste product plaats je zelf binnen een half uur online. Maar een product op Amazon plaatsen is nooit een doel, laat staan een strategie. Je plaatst producten op Amazon om ze te verkopen en daarvoor is meer nodig. Een goed geoptimaliseerde productpagina met aantrekkelijke content is daarbij zeer belangrijk.
In deze blog lees je wat een productpagina is, waarom een productpagina optimaliseren belangrijk is en krijg je handvatten om zelf een aantal basis optimalisaties door te voeren!
Wat is een Amazon productpagina?
Laat ik bij het begin beginnen en kort uitleggen wat een Amazon productpagina is. Een Amazon productpagina (ook wel productdetailpagina genoemd) is een pagina binnen Amazon waarop de informatie over één product staat.
Een productpagina ziet er niet in elke categorie hetzelfde uit. Wel hebben alle productpagina’s een aantal vaste elementen, bijvoorbeeld:
- Producttitel
- Bulletpoints
- Productfoto’s / afbeeldingen
- Productomschrijving
- Prijs v/h product
Hieronder een voorbeeld van een productpagina die een optimalisatie kan gebruiken.
Is een Amazon productpagina optimaliseren belangrijk?
Binnen Amazon komen we heel veel productdetailpagina’s tegen die niet geoptimaliseerd zijn. En dat is zonde, want daarmee laat de verkoper geld liggen. Waarom? Dat leg ik hieronder verder uit, maar eerst lees je waarom je een goede productdetailpagina moet hebben.
Een goede productdetailpagina zorgt voor 2 dingen.
- Een goed ingerichte productdetailpagina zorgt ervoor dat het product (de juiste) bezoekers krijgt.
- Een goede productdetailpagina helpt bezoekers overgaan tot aankoop.
Dus waarom moet je een goed geoptimaliseerde productdetailpagina hebben? Ten eerste om meer bezoekers naar de productdetailpagina te trekken. Ten tweede om de bezoekers beter te laten converteren. Met een slechte productdetailpagina laat je 2x geld liggen: zonde!
Amazon content laten optimaliseren
Voor onze klanten optimaliseren wij regelmatig de content op Amazon. Met een Amazon productpagina optimaliseren bereiken we enorm goede resultaten. Hieronder een uitleg over het proces dat we hierbij volgen.
Voordat we aan de slag gaan met optimaliseren van content, voeren we een Amazon kewordanalyse uit. Het doel hiervan is te achterhalen op welke woorden de toekomstige klant zoekt. Pas als we de juiste zoekwoorden weten, gaan we aan de slag met:
- Het juist invullen van de keywords, aan de achterkant van het product.
- Het maken van aantrekkelijke bulletpoints.
- Het schrijven van een conversieverhogende productomschrijving.
Met het optimaliseren van deze content elementen boeken we enorm goede resultaten. Dit kan duizenden euro’s extra omzet opleveren: per week.
Naast het optimaliseren van content op een productdetailpagina, kan je nog meer optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan foto’s optimaliseren en het aanpassen van prijzen. Daarover meer in andere blogs.
Ook meer uit Amazon halen?
Heb je het gevoel dat je meer uit Amazon kan halen en kan je daarbij professionele ondersteuning gebruiken? Wil je als merk (meer) verkopen op Amazon? Vul dan het contactformulier in en vraag een strategiesessie aan met een Amazon expert!